Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

„Nem kell a tengerig mennünk, hogy szemet szúrjon a műanyagszennyezés” – Interjú Chrobák Adriánnal

„Nem kell a tengerig mennünk, hogy szemet szúrjon a műanyagszennyezés” – Interjú Chrobák Adriánnal

Baráti sörözésből indult, mára 800 vendéglátóhelyet zöldített ki. Az EcoHills eltökélt szándéka, hogy megmutassa a lakosságnak és a vendéglátóhelyeknek, pár apró lépéssel is hozzájárulhatnak a környezetünk védelméhez. Lebomló szívószálakról, fesztiválokról és a műanyagmentes júliusról beszélgettünk a cég ügyvezető igazgatójával, Chrobák Adriánnal.

Mesélj az EcoHillsről! Mikor alakultatok és mi a küldetésetek?

Az EcoHills 2018 tavaszán született meg azzal a céllal, hogy egy átfogó megoldást tudjunk nyújtani az egyszer használatos műanyagokra a vendéglátóhelyeken, illetve a háztartásokban. Az ötlet egy baráti sörözés alkalmával merült fel, szinte egy időben az Európai Unió bejelentésével, miszerint 2021-től be fogják tiltani a súlyosan környezetkárosító műanyagokat. Úgy éreztük, hogy nincs még olyan vállalkozás Magyarországon, ami kellően elhivatott arra, hogy hosszútávú megoldást és alternatívát kínáljon a vendéglátásnak vagy akár a fesztiváloknak. Éppen ezért egy edukációs folyamat mellett elengedhetetlen volt egy olyan átfogó termékportfólió létrehozása, amely a piac összes igényét ki tudja elégíteni.

ecohills_kornyezettudatos_webshop_bio
A kép készítője: Chalboub Emil

Azt mondják, olyan vállalkozást érdemes indítani, amihez érzelmileg is kötődik az ember. Neked mi a személyes sztorid a környezetvédelemmel?

Azt gondolom, hogy a mi generációnk számára a környezetvédelem alapvető része a mindennapjainknak. Ránk hárult annak a problémának a megoldása, ami az utóbbi évtizedekben igencsak felületesen lett kezelve. A Földünk megóvása közös küldetésünk, és hiszek abban, hogy a környezetóvó gyakorlatokat – például a műanyagzacskók, PET palackok kerülését, csökkentett vízhasználatot – szokássá kell tenni az emberekben. Nem kell a tengerig vagy az óceánig mennünk, hogy szemet szúrjon a műanyagszennyezés. Ha már a saját magunk környezetét óvjuk, hatalmas lépést tettünk annak érdekében, hogy a későbbi generációk is egy élhető világban nőjenek fel.

Mitől vagytok egyedibbek, mint más, környezetvédelemre fókuszáló webshop?

Az egyik legkiemelkedőbb tulajdonságunk, hogy szinte csak magyarországi gyártókkal dolgozunk. Ezzel nem csak a lokális szektor növekedését támogatjuk, hanem elkerüljük a termékeink több száz vagy akár több ezer kilométeres utaztatását, mely óriási ökológiai lábnyomot hagy maga után. Továbbá folyamatosan próbálunk olyan alternatívákat találni, melyek nincsenek műanyagba csomagolva. Büszkék vagyunk arra, hogy az egyedi fejlesztésű, négy rétegű papír szívószálunk csomagolása már nem tartalmaz fóliát, ráadásul újrahasznosított papírból van.
A portfóliónk sokszínűsége mellett kiemelném az aktív kommunikációnkat. Mindent megteszünk, hogy egy vendéglátóhely új vevőkört tudjon bevonzani azzal, hogy zöld irányba lép.

Kikből áll az ügyfélkörötök?

Nagy örömmel tölt el minket, hogy a működésünk kezdete óta a budapesti vendéglátás krémjét szolgálhatjuk ki. Hogy mondjak pár példát, a Fogasház, a Szimplakert vagy akár a Gozsdu udvar helyei mind EcoHills termékeket használnak. Emellett természetesen az ország minden területére szállítunk, több partnerünk is van Székesfehérváron és Győrben. Az utóbbi évben a háztartások kizöldítése felé is elindultunk. Meg szeretnénk mutatni a lakosság számára, hogy pár apró befektetéssel nagy változást lehet elérni, ráadásul hosszútávon a kizöldülés pénztárcabarát is számukra.


Forrás: EcoHills

Úgy tűnik, mintha egyelőre főként a fiatalabb korosztály vásárolna ökotudatos termékeket. Igaz ez? Mik a tapasztalataitok?

Az utóbbi évek híreinek és a téma médiavisszhangjának hála minden generáció egyre inkább érdeklődik a környezetbarát alternatívák után. Szuper dolognak tartjuk, hogy a fiatalabb korosztály sokszor segíti és tanítja a felmenőit ilyen téren.

Lehet tudni, mennyi vendéglátóhelyet zöldítettetek már ki? Ez nagyjából mennyivel kevesebb műanyagot jelent?

Jelenleg körülbelül 800 vendéglátóhelyet szolgálunk ki direkt és indirekt. Sok olyan partnerünk van, akik már teljesen műanyagmentesek, illetve sokan most kezdenek el ismerkedni a lehetőségekkel. Nekünk nagyon fontos, hogy támogassuk a kommunikációs eszközeinkkel azokat a helyeket is, amiket nem szolgálunk ki, de példát mutatva elhagyták a szennyező termékeik jelentős részét. Működésünknek köszönhetően tavaly 18 tonna műanyaggal tudtuk csökkenteni Magyarország műanyag hulladékmennyiségét.

Milyen eredményre, eseményre, megrendelésetekre vagytok a legbüszkébbek?

Számunkra a legnagyobb előrelépés a tavalyi VOLT, illetve Balaton Sound fesztivál kiszolgálása volt. Két ilyen, óriási fesztivál ellátása nagy álmunk volt a kezdetektől fogva. Külön örömet jelentett az, hogy a fesztiválozók is üdvözölték a kezdeményezésünket.

Egyedi újraszalvétát is árultok. Hazai tervezőket karoltok-e fel (ha igen, kiket) vagy saját magatok tervezitek és készítitek-e el ezeket?

Ahogy említettem, igyekszünk minden terméket Magyarországról beszerezni. Fontosnak tartjuk, hogy több emberhez eljusson az ilyen témában tevékenykedő magyar Startupok termékei.

Miről szól a műanyagmentes július az EcoHillsnél?

A műanyagmentes július célja az, hogy felhívjuk a figyelmet a műanyagszennyezésre és tudassuk az emberekkel, hogy van elérhető alternatíva. Több online és offline kommunikációs eszközzel támogatjuk a csatlakozó vendéglátóhelyeket, illetve remek promóciókkal és akciókkal készültünk a háztartásoknak. Emellett szeretnénk egy szemétszedési akciót is rendezni a DunaCorsóval karöltve. Szeretnénk segíteni az embereket, hogy szokássá váljon az öko alternatívák használata.

ecohills_kornyezettudatos_webshop_bio
Forrás: EcoHills

Az elmaradhatatlan kérdés: mik a jövőbeli céljaitok? Terveztek-e további termékekkel bővülni?

A jövőbeli célkitűzéseink között szerepel egy komplex megoldás megalkotása a hulladék-visszagyűjtésre. Emellett szeretnénk, hogy lehetőség szerint minden termékünk műanyagcsomagolás-mentes legyen. Továbbá természetesen szeretnénk tovább bővíteni a portfóliónkat, hogy az egyedi igényeket is ki tudjuk elégíteni.

Tartalomhoz tartozó címkék: Kiegészítő