„A visszatérő vásárló a legjobb eredmény” – Interjú Fehér Péterrel
A Fehér család neve a pálinkakészítéssel forrt össze, az utóbbi időben viszont már a BLTN gin kapcsán is megismerhette őket a nagyközönség. Fehér Péterrel, a cég értékesítőjével beszélgettünk a párlat hátteréről és jövőjéről.
Mikor döntötted el, hogy párlatokkal fogsz foglalkozni? Mióta mozogsz a szakmában?
Nem saját döntés volt, 2010-ben Édesapám és Testvére megépítettek egy pálinkafőzőt a Somló-hegy lábánál, ekkor kerültem közelebb a szakmához. A cégben Apuék sem maguknak, sem nekem nem szántak szerepet. Úgy gondolták, majd szakemberekre bízzák. 2017-re jutottunk el oda nagyon sok rossz döntés és tapasztalat után, hogy ez máshogy nem megy, csak ha mi magunk csináljuk, én azóta vagyok értékesítő a cégnél.
Egyre kevésbé meglepő, hogy olyanok vágnak bele a ginnel való kísérletezésbe, akik főként pálinkakészítéssel foglalkoztak eddig. Leáldozóban lenne a pálinkakészítés csillaga? Hasonló kihívásokat találni a két párlatban?
Sajnos a pálinka piac tényleg óriási problémákkal küzd az utóbbi években. Az otthoni főzéstől kezdve a nagyon sok prémiumnak feltüntetett közepes minőségű párlatok trend-romboló hatásának köszönhetően is. Most nem a pálinkára kíváncsiak az emberek, például a rumok lettek nagyon népszerűek az utóbbi években, illetve a gin most az abszolút sláger, de úgy gondolom, lesz még megint a pálinka is divat.
A BLTN gin a főzőmesternek új kihívást jelentett, aminek sok időt vett igénybe a megalkotása. Az én szempontomból, mint értékesítő, a séma ugyanaz, mint a pálinka esetében, azt leszámítva, hogy sokkal könnyebben halad vele az ember.
forrás: Continental Travel
A BLTN Ginnel mondhatni, a Balaton is kapott végre egy saját gint. Viszont bár itthon is pörög a ginreneszánsz, kevésbé közismert ital ez, mint a rokonai. Hogyan fogadta a magyar közönség a BLTN Gint, és milyen érdemeket könyvelhetett el ezidáig magának?
A közönség nagyon jól fogadta a termékünket, igaz, nem volt nehéz dolgunk, addigra már jelentek meg kiváló magyar ginnek, amik az emberek figyelmét a hazai termékek felé fordították.
A versenyeken elnyerhető érmekben nem annyira hiszek sajnos, a pálinka piacon szerzett rossz tapasztatok miatt, ahol egy a kereskedelmi forgalomban kapható, közepes minőségű párlat is képes volt aranyérmeket szerezni, pusztán azért, mert a beküldött versenyminta a megmérettetésre készült, de a piacon már közel sem azt a minőséget képviselte a termék.
Számomra akármennyire is közhelyes, a visszatérő vásárló a legjobb eredmény, és a partnereink beszámolói és rendeléseik alapján nincs okunk panaszra.
Mitől különleges a BLTN Gin? Mitől másabb, mint a hazai ginek?
Számomra a ginek világában az a szép, hogy változatos, nehéz összehasonlítani a gineket, mert mindegyik eltérő valamiben. Persze vannak klasszikus kategóriák, mint a London Dry vagy az Old Tom, de manapság az újhullámos ginek piacán a fantáziára van bízva minden. Lehet valakinek egy kiváló recept ötlete, ami új trendet teremt, mint anno az uborkával a Hendrick’s, vagy csak a német precizitásnak köszönhetően alkot egy tökéletes dry gint, mint a Monkey 47, vagy a mi példánk, hogy egy adott régióra jellemző összetevőkből alkot gint, hasonlóan a spanyol Gin Mare-hez. Szóval nem akarnék különbségeket mondani, mert nem lehet mihez hasonlítani.
Terveztek-e külföldre is nyitni a ginnel vagy épp elég kihívást találsz jelenleg a hazai piacon?
Úgy gondolom, a gin trend még mindig újnak számít Magyarországon, akárcsak a mMagyar ginek, a piac most van kialakulóban. Az elkövetkező egy-két évben fog kiderülni, ki marad talpon a most még rengeteg termék közül. Egyelőre ez a célunk.
Illetve nem hiszem, hogy egy ennyire magyarra hangolt termékkel sikereket lehetne elérni azon a nemzetközi piacon, amely évente ontja magából a jobbnál jobb italokat.
forrás: Somló Spirit Kft
Budapesten is találkozhatunk a BLTN Ginnel?
Sajnos ez az a terület, ami számomra még idegen, természetesen vannak partnereink kis számban, de szerencsére a tavalyi nyár sikerének köszönhetően, idő hiányában elmaradt a pesti terület meghódítása, illetve amikor meg lehetett volna kezdeni, sajnos a vendéglátást sújtó intézkedések nem tették ezt lehetővé. Természetesen nagyon örülnénk, ha végre sikerülne a fővárost is meghódítani, ugyanis az a bárkultúra, amit én most a Balatonon élvezhetek, innen ered.
Muszáj feltennünk a kérdést: mik a terveid a következő időszakra?
Jelenleg az első saját import ginünk és azzal járó brandépítés az, amit nagyon várunk, hiszen mi lennénk ennek a magyarországi disztribútorai. Remélem, erről majd még beszélhetek itt is. Illetve, ahogy említettem, szeretnénk a BLTN gint a pesti bárélet részévé tenni.