Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

„A Bambi színes, és erős véleménye van” – Interjú Dorogi Évával

„A Bambi színes, és erős véleménye van” – Interjú Dorogi Évával

A Bambi, a retro idők kultikus üdítője visszatért, és nem akármilyen minőséggel és megjelenéssel vágott neki a piac meghódításának. A márka tulajdonosával, Dorogi Évával beszélgettünk az ital történetéről, a nagyi kertjéről és a jövőbeli tervekről.

Miért épp a Bambi és nem egy új brand megalapítása volt a cél, amikor egy prémium üdítőital márka elindításán gondolkodtatok?

Valójában az alapötlet az volt, hogy egy csúcsminőségű fermentált üdítőt hozzunk létre. Amikor pedig ez megfogalmazódott ez bennünk, nem volt kérdés, hogyan nevezzük el. A Bambi a magyar üdítő. Mint márkanév nem csak a terméktervezés során jelentett kihívást, de a piacon is, ugyanis a Bambi inkább a mainstream kategóriát képviselte, most az újjászületéssel pedig rétegtermék, speciális kategóriába tartozik, a craft üdítők csapatát erősíti.

Van személyes kötődésetek a Kádár-korszak kultikus üdítőjéhez?

Nincs személyes kötődésünk. Van viszont a csapatban egy erős belső hajtóerő, hogy a régmúltat kutassuk, fenntartsuk. Korabeli archív újságokat, plakátokat és történeteket gyűjtünk, hiszen a Bambi név történelmiségét őrizni most a mi feladatunk.

bambi-udito-dorogi-eva-retro

Mennyiben lehet valóban Bambinak, vagyis a Bambi utódjának nevezni egy olyan üdítőt, ami alapanyagában egyáltalán nem azonos a korábbi, cukros italokéval?

Vettük az akkori Bambit és abba próbáltunk belegondolni, mi lett volna, ha mindig is itt lett volna velünk, milyen transzformációkon ment volna keresztül? Természetes aromák, lényegesen kevesebb cukortartalom, sokkal inkább környezetbarát csomagolás. Egyébként minden történelmi üdítő változik a fogyasztói igények és az egyre innovatívabb élelmiszergyártásnak köszönhetően. Egyébként a Bambi receptúrája 1947 és 1953 között többször változott, mint azóta, az újjászületést is beleértve.

Az összetevők között sevillai narancsvirágot, rebarbarát és gyömbért is találunk, melyek nem kifejezetten magyar hozzávalók. Mitől lesz a Bambi mégis minden elemében hazai, vagy a nemzetközi ízvilág inkább a lehetséges külföldi nyitást alapozza meg?

Miért volna elvárás az, hogy a hazánkban megtalálható ízvilágot képviseljük? Éppen a sevillai narancsvirág aromája vagy a gyömbér fűszeressége repít el minket egy teljesen más dimenzióba. Nekem a rebarbara épp a nagyi kertjét és egy kedves barátom rebarbara pitéjét hozza közelebb. Mi úgy látjuk, hogy az ízek különleges összhangja adja a Bambi termékvonal egyik erősségét.

bambi-udito-dorogi-eva-retro

Mitől lehet prémium minőségűnek nevezni egy üdítőt? Mi teszi azzá a Bambit?

Büszkén mondhatjuk, hogy minden egyes összetevője prémium. Kezdjük a kristálytiszta forrásvízzel, ami az Alpokból érkezik. És folytathatnánk a természetes összetevőkkel, a fermentálási technológiával, amely a terméket a pezsgőgyártás és borkészítés magasságaiba emeli. Aztán a külleme. Nem a megszokott és tipikus fekete-ezüst-piros craft szóda színvilágot képviseli. A Bambi színes, és erős véleménye van. 

Mi nem sikerült a 2000-es évek elején annak a gyártónak, aki egy darabig szintén újra elkezdte gyártani a Bambit, ezzel szemben nálatok mi működhet?

Magam is olvastam ezt a cikket, de nincs olyan emlék vagy bizonyíték, ami arra utalna, hogy tényleg piacra is került. Akkoriban az egy mockup próbának indulhatott, létrehozni ugyanazt a retro világot, azt hiszem, PET palackban. Úgy gondolom, hogy akármilyen szexi is a Bambi név, egy üdítőt a beltartalmi értékei határoznak meg. 

Kinek köszönhető az új design?

Az új megjelenést az Unger and Partners csapatával közösen hoztuk létre. Zsolték nem is terméktervezők, hanem inkább márkaépítők. És profik, legyen bármilyen termékről is szó, jól fogják meg. Szeretünk velük dolgozni, azóta is vannak közös projektjeink. 

bambi-udito-dorogi-eva-retro

Kiknek ajánljátok a Bambi üdítőket?

Mindenkinek, aki úgy gondolja, hogy egy kiváló minőségű craft üdítővel frissülne fel. Azt látjuk egyre inkább, hogy az olyan spiriteket mint a vodka, whiskey vagy gin nagyon fel tud dobni. Talán azt kedveli bennünk leginkább a bárszakma, hogy a Bambi nem tolakodó, az alap spirit esszenciáit meghagyja, miközben egyedi jelleget ad a koktéloknak. 

Mik a terveitek az elkövetkezendő időszakra?

Együttműködni a core fogyasztói bázisunkkal és megalkotni a következő bambis történetet. Ebben az is benne van, hogy bővítsük a termékpalettát. Ígéretes és nagyon izgalmas kooperációkat látok.

Másik fontos dolog, hogy továbblépjünk abba az irányba, amit eddig elindítottunk a környezettudatosság útján, mint például a környezetbarát kupakok, amelynek a legkisebb az ökológiai lábnyoma a többi zárástechnológiához képest.

Tartalomhoz tartozó címkék: Interjú